Selecteer een pagina
google panda update

Hoe schrijf ik een blog om meer bezoekers te krijgen?

Inclusief 3 Blog tips!
Goede content is één van de effectiefste manieren is om bezoekers op je website te krijgen. En een tekst- type waarmee je dan het beste resultaat bereikt, is een blog. Waarom is een blog zo effectief? Je krijgt pagina-autoriteit. Een blog bevat informatie die relevant is voor jouw bezoekers, en daarom zal hij ook termen bevatten waarmee zij zoeken. Dat maakt jouw blog relevant voor zoekmachines, wat een positief effect heeft op je pagina-autoriteit (ranking) en daardoor meer mensen naar je website trekt. Er ontstaat een viraal effect. Je blog moet waardevol zijn om over te gaan praten, dus opvallend, informatief, tegendraads, inspirerend enzovoort. Dat kan zorgen voor een sneeuwbaleffect: lezers die je blog delen met hun relaties, die hem op hun beurt delen met hun relaties enzovoort. 

Lees hieronder verder over de voordelen van blogs in combinatie met zoekmachine marketing!

SEO Zelf Doen helpt je op de weg naar online vindbaarheid.

 

Conversies behalen door blogs te schrijven

Onthoud: alle lezers zijn potentiële klanten. Je positioneert jezelf als expert. Het kwam al vaker ter sprake: als potentiële klanten je als een autoriteit zien, heb je een Streepje voor op anderen. Een blog is daarvoor een goed instrument. Maar dan moet ie wel unieke content bieden, dus niet hetzelfde zeggen als anderen. Komt iemand iets tegen wat hij al ergens anders heeft gelezen, dan is hij met een muisklik weer verdwenen. Overigens mag je best oude wijn verkopen, zolang je die dan maar in een nieuwe zak verpakt. Door regelmatig te bloggen, blijf je bovendien als expert vooraan in de gedachten van je bestaande klanten, zodat ze sneller bij je terugkeren. Je voldoet aan wat ik noem de wet van zaaien en oogsten: je moet zaaien om te kunnen oogsten. Nu heb je op die oogst niet altijd invloed, maar wel op wat je zaait, en iedere blog is een zaadje dat je plant met de kans op een goede oogst.

Bekijk onze 3 beste blog tips onderaan de pagina!

 

google panda update

Waarom een blog toevoegen?

Naast het organiseren van al uw statische (voornamelijk nooit veranderende) inhoud en pagina’s op uw website, kunnen bijna alle websites profiteren van de installatie van een blog. Uw blog is waar u uw laatste nieuws, informatie, pagina’s, nieuwe producten, beoordelingen, demonstraties, gedachten met betrekking tot uw bedrijf, enz. Post. Blogs begonnen als een manier voor mensen om een online dagboek te schrijven, maar ze zijn nu een kernstrategie in e-commerce, om Google en de andere zoekmachines te laten zien dat u een actieve en dynamische website heeft en dat ze moeten blijven terugkomen om te controleren op de laatste informatie die u heeft gepost. Iedereen wint wanneer u een voortdurend bijgewerkte blog op uw site heeft: de klant wint omdat ze beter opgeleid en geïnformeerd worden over de producten en diensten die ze nodig hebben. De zoekmachines winnen omdat ze zijn gevuld met up-to-the-minute informatie om mensen te tonen die ernaar zoeken (en geld verdienen wanneer mensen op de advertenties rechts van uw ‘gratis’ organische resultaten klikken). U, de bedrijfseigenaar, wint omdat u meer inhoud hebt geïndexeerd door de zoekmachines, waardoor de kans wordt vergroot dat iemand uw website bezoekt en uiteindelijk klant of klant wordt. Ook in combinatie met de Google Panda Update is content nog belangrijker geworden.

Bloggen als strategie

Oké, met blogs heb je dus een piekfijn middel in handen om bezoekers naar je website te trekken. Maar nu waar het om gaat: hoe werkt bloggen in de context van online marketing en hoe kun jij blogs inzetten om diensten en producten te verkopen en nieuwe klanten te krijgen? Zoals je in hoofdstuk 3 las, is je website het centrum van je online marketing, en blogs vormen het uitgangspunt voor effectieve contentmarketing. Contentmarketing is het op een aantrekkelijke manier creëren, publiceren en promoten van informatie die relevant is voor jouw doelgroep. Je kunt internet vergelijken met grote, drukbezochte markt waarop mensen lopen die op zoek een zijn naar iets en daarom alle kraampjes aflopen. Jij hebt zo’n kraampje, je website, waarin je producten of diensten aanbiedt. In de vorige paragraaf las je tien manieren om bezoekers naar je website te trekken. De eerste manier die ik noemde, is met goede teksten, bijvoorbeeld met een blog. En dat is niet voor niets, want een blog is te vergelijken met een marktkoopman die luidkeels zijn waren aanprijst om op te vallen naast alle andere kramen die hetzelfde verkopen. 

meer bezoekers op je website met blogs

De voordelen van een blog

Waarom bloggen? Bloggen heeft voordelen die geen enkel ander medium heeft. Je kunt blogs daarom strategisch inzetten. Wat zijn die voordelen? Je verzamelt e-mailadressen. Het is verboden om spam te sturen, en onder spam verstaat de wetgever meer dan je misschien denkt: elk e-mailbericht waar de ontvanger niet om heeft gevraagd is spam. Je moet daarom toestemming hebben om mail te sturen, en die krijg je impliciet als iemand vrijwillig zijn e-mailadres aan je geeft bevestigt dat het adres klopt. Met een blog kun je dat bereiken. Via bijvoorbeeld de sociale media verleid je mensen om je blog te lezen.

Bij je blog laat je natuurlijk zien dat je meer te bieden hebt en geef je iets weg in ruil voor een naam en e-mailadres, zoals een e-boek of podcast. Als bezoekers hun naam en adres geven, mag je ze mailen, en dat leidt tot het volgende voordeel van een blog: Je hebt een reden om klanten te mailen. Een blog bevat relevante informatie en is daarom meer en beter dan een mooi verpakt verkooppraatje of aantrekkelijke aanbieding. Als je iets interessants hebt te vertellen, trek je bezoekers aan. En als die op je website zijn, dan zien ze dus dat je waarde levert. Op deze manier bouw je een band op met je doelgroep. Zonder blog is dat moeilijk, omdat je dan geen andere reden hebt om mensen naar je website te trekken dan ze een verkooppraatje voor te houden. Je effent hiermee het pad om hen een volgende stap te laten zetten:

Je laat potentiële klanten de eerste stap zetten naar een aankoop. Een blog kan leiden tot een offerte- of informatie-aanvraag, of de verkoop van een product of dienst. Mensen kopen alleen van iemand die ze vertrouwen en die verstand heeft van wat hij aanbiedt. Dan helpt het als zij je zien als een expert in jouw vakgebied. In een blog kun je laten zien dat je kennis van zaken hebt en de juiste oplossingen in huis hebt voor tal van problemen die potentiële klanten mogelijk hebben. En als bezoekers je blog interessant vinden, zijn ze al snel ook nieuwsgierig naar je betaalde producten en diensten. Een blog zorgt er bovendien voor dat je een gespreksonderwerp hebt, zodat je iets hebt om die noodzakelijke band met je klanten mee op te bouwen. Je hebt een middel om klantvragen te beantwoorden. In een blog snijdt het mes aan meer kanten.

 

Ja, ik wil de concurrentie verslaan!

Inderdaad, je hebt helemaal geen online marketing bureau nodig. Vraag een demo aan en ontdek het gemak van ons SEO Platform.

 

3 blog tips om jouw blogs te schrijven

Blog tip 1: Maak emoties los

Gedrag wordt gestuurd door emoties. Als je in je blogtitel iets weet te verwerken wat emoties losmaakt, zullen mensen je tekst veel sneller lezen. Mensen moeten er blij van worden, boos (niet té natuurlijk), verbaasd, geïnspireerd enzovoort.

Blog tip 2: Maak het persoonlijk

Dit kwam je net ook al tegen bij de eerste C, maar waarom is persoonlijk zijn zo effectief? Mensen willen leren van mensen, dat is een aangeboren eigenschap. Als je je blog persoonlijk maakt, zijn mensen daarom eerder geneigd hem te lezen. Durf daarbij daarom ook kwetsbaar te zijn, dus vertel ook wat er minder goed is gegaan. En vertel dan natuurlijk ook wat je daarvan geleerd hebt, want zeg nu zelf: het is toch fijner om te leren van de fouten van anderen, dan zelf de fouten te maken?

Tip 3 voor jouw blog: Gebruik lijstjes

Onze hersenen houden van afvinken. Daarom is het slim om dingen op te sommen, dat leest prettig: het structureert niet alleen de tekst, maar bevredigt ook onze hersenen. Na ieder punt dat je hebt gelezen, kun je dat afvinken.

Zeker als je al wat langer blogt, kan het best lastig zijn om creatieve ideeën te krijgen. Kun je wel wat inspiratie gebruiken? Vraag gratis onze 75 tips aan om content te creëren.

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *